Zgłoszenie zamiaru wycięcia drzew

25 marca 2020

Na środku znajduje się obraz przedstawiający 3 drzewa i tekst Zgłoszenie zamiaru usunięcia drzewa      Zgłoszenie zamiaru usunięcia drzewa składa się w przypadku drzew, które rosną na nieruchomościach stanowiących własność osób fizycznych i są usuwane na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej. Właściciel nieruchomości jest obowiązany dokonać zgłoszenia zamiaru usunięcia drzewa, jeżeli obwód pnia drzewa mierzonego na wysokości 5 cm przekracza: - 80 cm - w przypadku topoli, wierzb, klonu jesionolistnego oraz klonu srebrzystego;- 65 cm - w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego;- 50 cm - w przypadku pozostałych gatunków drzew.Po prawej stronie znajduje się obraz przedstawiający 3 drzewa i poniżej tekst: Krok po kroku    1.Pobierz, wydrukuj i wypełnij wzór zgłoszenia.  2.Do zgłoszenia dołącz wymagane dokumenty. W przypadku gdy zgłoszenie nie zawiera wszystkich wymaganych elementów organ, w drodze postanowienia, nakłada obowiązek uzupełnienia zgłoszenia w terminie 7 dni.  3.W przypadku prowadzenia sprawy przez pełnomocnika, należy dołączyć oryginał pełnomocnictwa lub poświadczony we właściwej formie odpis, dokonać opłaty skarbowej i dowód jej wniesienia dołączyć do ww. dokumentu.   4.Jeżeli nie jesteś jedynym właścicielem nieruchomości, do wniosku należy załączyć zgodę pozostałych współwłaścicieli.  5.Dokumenty złóż w Urzędzie Gminy, na terenie której rośnie drzewo lub wyślij pocztą.  6.Organ prowadzący sprawę w terminie 21 dni od dnia doręczenia zgłoszenia dokonuje oględzin w celu ustalenia:                                                                                              1)nazwy gatunku drzewa,      2)obwodu pnia ustalonego na wysokości 5 cm, a w przypadku gdy na tej wysokości drzewo:    a) posiada kilka pni – obwodu każdego z tych pni,    b) nie posiada pnia – obwodu pnia poniżej korony drzewa.  7.Po dokonaniu oględzin organ w terminie 14 dni może, w drodze decyzji administracyjnej, wnieść sprzeciw.  8.Decyzja zostanie dostarczona pocztą lub za pomocą systemu teleinformatycznego w przypadku gdy doręczenie pism następuje za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną. 9.Usunięcie drzewa może nastąpić, jeżeli organ nie wniósł sprzeciwu w tym terminie.  10.Organ może przed upływem terminu 14 dni, wydać zaświadczenie o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu. Wydanie zaświadczenia wyłącza możliwość wniesienia sprzeciwu oraz uprawnia do usunięcia drzewa.  11.Zaświadczenie możesz odebrać osobiście w Urzędzie Gminy (w tym celu zadeklaruj na wniosku chęć osobistego odbioru). 12.Podczas odbioru zaświadczenia niezbędne jest okazanie dokumentu tożsamości.Po prawej stronie znajduje się obraz przedstawiający 3 drzewa i poniżej tekst: Wymagane Dokumenty   Zgłoszenie właściciela nieruchomości, o zamiarze usunięcia drzewa, zawierające: -imię i nazwisko wnioskodawcy, -oznaczenie nieruchomości, z której drzewo ma być usunięte, -rysunek albo mapkę określającą usytuowanie drzewa na nieruchomości (np. GEOPORTAL) -zgodę współwłaścicieli nieruchomości (jeżeli wnioskodawca nie jest jedynym właścicielem), -pełnomocnictwo - w przypadku wyznaczenia pełnomocnika (oryginał lub poświadczony we właściwej formie odpis), -dowód wniesienia opłaty skarbowej za złożenie pełnomocnictwa. Opłaty Opłata skarbowa za pełnomocnictwo - 17 zł.Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu - 17 zł. Zapłaty opłaty skarbowej należy dokonać przelewem na rachunek bankowy Urzędu Gminy Bielany.  Miejsce złożenia i odbioru MIEJSCE ZŁOŻENIA:-  Stanowisko ds. utrzymania czystości i porządku w Gminie Bielany (pokój nr 5).  Termin odpowiedzi Usunięcie drzewa może nastąpić po upływie terminu na wniesienie sprzeciwu, tzn. 14 dni od daty oględzin, które następują w terminie 21 dni od daty zgłoszenia. Za dzień wniesienia sprzeciwu uznaje się dzień nadania decyzji administracyjnej w placówce pocztowej albo dzień wprowadzenia do systemu teleinformatycznego w przypadku gdy doręczenie pism następuje za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Mimo upływu wskazanych terminów usunięcie nie może nastąpić, jeśli organ wezwał zgłaszającego do uzupełnienia zgłoszenia. Tryb odwoławczy Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. Uwagi W przypadku nieusunięcia drzewa przed upływem 6 miesięcy od przeprowadzonych oględzin usunięcie drzewa może nastąpić po dokonaniu ponownego zgłoszenia.

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:
Data utworzenia:2020-03-25
Data publikacji:2020-03-25
Osoba sporządzająca dokument:
Osoba wprowadzająca dokument:Milena Kozak
Liczba odwiedzin:2214